Karakter Tasarımı Eskiz Yaklaşımları | Grafik Tasarım Notları | Tasarım Yarışmaları | Freebies
close
karakter-tasarımı

Karakter Tasarımı Eskiz Yaklaşımları

Birçok stilde karakter tasarımları mevcuttur, ama hepsi kaba bir taslak ile başlar. Online derslerde teknik ve süreç genellikle gözden kaçar, fakat bunlar kaliteli karakter oluşturmanın temelidir. Aşağıda birçok farklı stil ve yaklaşımları ile bazı fantastik karakter tasarımcılarının kaba eskizlerine genel bir bakış atalım.

George Coghill

Ben kaba taslak aşamasında çok gevşek çalışmaktan hoşlanırım.  Hatta bu aşamada detaya girmemek için Rusya’dan 5.6 mm kalınlığında kurşun kalem sipariş ettim. Bu illüstrasyon çalışmalarımda kullandığım çizgi stilim ile uyuşuyor.

karakter1

Son zamanlarda bir müşteri için hazırladığım çizgi film karakterinin kaba eskizinden taslak aşamasında çok gevşek çalıştığımı görebilirsiniz. Burada enerjiyi, ritmi ve akışı nasıl elde edebileceğimi aradığımı görebilirsiniz. Genel orantıları yakalamak ve negatif alanlar dahil olmak üzere şekillerin bir araya gelerek nasıl göründüğünü anlamak için araştırıyorum. başlarken 5-10 tane bunlardan yapıyorum. Silgi kullanmıyorum, sadece kurşun kalem. Özellikle, eskizin elden geçirilmesini ve ayrıntılar üzerinde fazla durmayı engellemek için bunu yapıyorum. Daha sonra ki aşamaya geçiyorum.

Bir sonraki adım da ise kaba eskizi Photoshop’a atıyorum ve her şeyi rafine ediyorum. Bir Wacom Intuos4 grafik tablet, Photoshop’un yeni Canvas Rotate özelliği ile katmanların ve diğer mevcut araçların faydalarını ekleyerek kağıt üzerinde çizim yapıyormuş gibi kolay bir çalışma alanı sunuyor.

karakter2

Nihai eskiz tamamlandıktan sonra meydana gelen  vektör formundaki final illüstrasyonu, bir şablon gibi kullanılabilir.

karakter3

George Coghill Hakkında

George Coghill, özellikle maskot ve logolar için cartoon karakterler tasarlayan bir karikatürist ve illüstratördür. Çalışmalarını CoghillCartooning sayfasından ve onun Blogundan takip edebilirsiniz.

Sergio Ordóñez

Proje bilgilerini kısa bir inceledikten ve referanslara baktıktan sonra Wacom Cintiq‘im ile karalamaya başlarım. Bir Wacom Cintiq satın aldıktan sonra kağıt ve kalemi unuttum, her şeyi dijital olarak yapıyorum çünkü çok daha hızlı. Düzeltme ve değişikliklerin bir çoğunu yapabiliyorum, geleneksel ortamlarda yapamıyorum.

İlk olarak istenilen poza ulaşmaya çalışıyorum. Örneğin, Su Samuru Ninja sinirli ve huysuz görünüyor fakat hala sevimli.

karakter4

Taslaktan memnun olduğumda eskizin opacity değerini düşürüyor, üst katmana yeni bir layer ekleyerek tekrar tekrar çizmeye devam ediyorum. Final eskizine ulaşıncaya kadar daha fazla detay ekliyorum.

Final eskizini elde ettiğim zaman yüksek çözünürlükte (7000×7000 pixels) eskizi hatlarını Wacom Cintiq ve Photoshop da oluşturuyorum. Hat kalınlıklarını değiştirmek istediğimde veya hatları vektöre çevirmeye ihtiyaç duyduğumda Illustrator kullanıyorum.

karakter5

Sergio Ordóñez Hakkında

Sergio Ordóñez Berlin’de yaşayan 31 yaşında İspanyalı Freelance olarak çalışan web-grafik tasarımcı ve illüstratör. Sergio’nun çalışmalarını onun blogundan, portfolyo sayfasından ve deviantart sayfasından takip edebilirsiniz.

Bob Ostrom

Bir karakter üzerinde çalışmadan önce bir çok şeyi göz önüne alırım. Bu çalışma kimin için? Hangi yaş grubuna ve kime hitap edecek? Nasıl ve nerede kullanılacak? Bütün bu sorular, nasıl bir çalışma ortaya koyacağıma karar vermekte bana yardımcı olur.

karaktrer6

Temelini aldıktan sonra kaba eskizlerine başlarım. Her proje farklıdır fakat çoğunlukla işlem aynıdır. Bütün, kaba eskiz çalışmalarımda kırmızı uçlu kalem kullanırım. Her hatamda farklı şeyler denerim. Daha sonra 2 mm’lik bir kırmızı kurşun kalem ile hatları inceltiyorum. Not: Kırmızı kalem kullanmamın sebebi çok basit çünkü bulması çok kolay bir renk.

Bir kez de çizgilerin iyi görünmesi için 2 veya 3b grafit kalem ile geçiyorum. Final aşamasında eskizi tarayarak Photoshop içersine atıyorum ve orada hue and sturation kullanarak eskizin kaba fazlalıklarını siliyorum. bu süreç beni çok büyük bir zaman kaybından kurtarır ve müşteriye onay aşamasına göçmeden önce temiz bir çizgi sağlar.

karaktrer7

About Bob Ostrom

Benim adım Bob Ostrom. Ben dünyadaki en iyi işi yapıyorum. Ben bir sanatçıyım. 21 yıldır bir çok güzel şey… logolar, oyunlar, oyuncaklar, kutu karakter tasarımları ve video oyunları bile yaptım. Fakat benim favori olarak çalıştığım şey çocuk kitaplarıdır. Benim online kitaplarımdan birçoğunu görmüş olabilirsiniz. Çalışmalarıma benim web sitemden ulaşabilirsiniz.

Scott Jackson

Herhangi bir tasarımda olduğu gibi, ilk olarak koleksiyonumdaki en kullanışlı ve en güçlü araç olan Google‘ı kullanarak referans görüntüleri oluşturmaya başlarım. İnternetin alternatif olarak gelişinden önceki  günlerde kütüphaneler ve kitapçılar çok pahalı, zaman harcayan ve sıklıkla beyhude bir arayıştı. İnternet son derece hızlı ve üretken olma imkan sağladı.

Artık referanslara sahibim, fikirlerimi oluşturmaya başlıyorum ve ilk başta fotokopi makinam da kullandığım ucuz kopya kağıtları kullanarak kağıt üzerine çizime başlıyorum. Bir Wacom grafik tablete sahip olmama rağmen kağıt taşınabilir olduğu için bana en uygunu. Bir parçasını yırttığım kağıt sayfa üzerinde fikirlerimi düzenlemek daha kolay, bunun gibi şeyleri severim, eskiz defteri kullanma taraftarı değilim.

Ben 0.5 mm HB uçlu kalem kullanırım çizim için. Pentel P205 kalemi bana en iyi hizmet eden ve dayanıklı bir kalemlerden bir tanesi. Ben üniversiteden beri bunlardan birisine sahibim, iki çocuğumun hor kullanmasına rağmen hala mükemmel bir şekilde çalışıyor. Ucuz alternatifler genellikle kötü sonuçlar verebilir, iyi kalite kalem almaya çalışın.

karaktrer8

Eskizin erken safhalarında, karakterin nasıl bir görselleştirme veya grafik gibi niteliklere sahip olmasını istediğimi zihnimde oluşturuyorum. Bütün çizimlerime başlarken basit şekiller ile form ve Kompozisyonunu oluşturuyorum. Bu aşamada karakterin hissettiklerine ulaşmayı deniyorum. Bu tasarımda Maymun karakterinin huysuz, sinirli tarafını göstermeye çalıştım. Fakat ayrıca onun düşüncelerine yansıyan unsurları yakalamaya çalışım.

Bir süre sonra ulaştığım şeyi sevdim, bir kağıt kullanarak taşıdım. Benim kendi tercihim Goldline markalı A4 ölçüdeki Kağıt. Bu kağıt yarı transparan (50gms), yumuşak ve nispeten daha ucuz bir kağıt. Ayrıca mürekkep ve marker kalemler ile görselleştirme için mükemmel.

karaktrer9

Kaba eskizi bir kağıt tabakasının altına yerleştiriyor, buna noktalar ekliyor ve eskize daha fazla detay ekliyorum. Sonuçtan memnun olana kadar genellikle birkaç görselin revizyonlarını yapıyorum. Ayrıca bunu nasıl vektöre çevireceğim hakkında düşünüyorum. Ancak hiç bir şey sabit değil burada ve genellikle vektöre çevirme sürecinde sıklıkla bir şeyler değişiyor.

Scott Jackson Hakkında

Scot Jackson’ın illüstrasyon çalışmalarını web sitesinden takip edebilirsiniz.

Not: Bu yazının orjinal haline buradan ulaşabilirsiniz. Yazı tarafımca çevrilmiş olup kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.

Tags : eskizkaraktertasarımı

Leave a Response